Såg mig....

...just i spegeln och upptäckte att den där kvinnan känner jag inte!
Under näsan ståtar en fin röd fläck, misstänkt lik en viss galen krigsherres mustasch från 2:a världskriget.
Frisyren, om man nu kan kalla den det, påminner i sin tur om en mycket smart man som gjort många bra matematiska uträkningar. Och som kronan på verket har mitt vänstra ögat förvandlats till en stor röd fläck med lite blått som kallas iris skymtande. Lite likt Dif faktiskt, rött, blått och gult. Det gula är min fräscha hy som inte längre är käckt solbränd utan mer käckt präglad av min vidriga förkylning/pollenallergi med tillhörande intensiva gnuggningar runt ögontrakten.
Som tröst över detta hemska utseende och brist på medlidande från min kära make (som befinner sig i Fagerhult medan jag är i Moss och arbetar) tröstade jag mig med en stor påse smash och film halvliggande i soffan.
Givetvis  gick det inflation i godispåsen och den tog slut alldeles för fort och nu har jag ont i magen också!

Nu blir det sängen och jag hoppas verkligen mitt öga antar normala färger tills i morgon för nu ser jag inte klok ut!
Stackars stackars mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0