Sommaren 2014

Så har höstluften börjat dra sina kalla vindar över Segeltorp, och jag kan inte påstå att jag gråter över att sommarvärmen försvunnit. (Dessutom ska jag till Spanien snart med min kära mor så jag får lite ny värme då!)
Vi har haft en fantastisk sommar med relax och träning som tema.
Eftersom jag är fortsatt sjukskriven och min hjärna minns som en 90-årig senildement tant så har jag velat ta det lugnt och fokusera på hälsa och kost samt leva här och nu och inga måsten.
Det har gått bra men beror nog mest på att Arnfinn är lugnet själv och får ner mig på jorden.
 
Vi har varit på Gotland och cyklat, i Norge och cyklat/gått på tur/åkt båt, hemma och cyklat hit och dit samt i Norrtälje men där har vi inte cyklat utan varit hundvakt åt Agnes medan Nina och Martin vistats på BB.
Fått barnbarn och haft maratongos med bebis.
Sen har vi inte gjort så mycket mer.
Har varit väldigt lugnt och skönt.
 
Nu MASSOR med bilder!!!! :-D :-D
 
Gotland!
Vårt lyxiga hotellrum med två våningar. :-)
 
Gooood glass vid hamnen. Åt glass varje kväll.
 
Måste äta snabbt så jag kan äta av Arnfinns glass efterråt. Ha ha han fick typ en kula för jag åt upp resten.
 
God mat i värmen.
 
Vi cyklade 13 mil på 4 dagar och det var superskönt! (Inte andra dagen då.. Gick som bredbenta sjömän..)
 
Varför beskåda utsikten när jag kan fotografera marken?
 
Resultatet
 
 
Enda dagen vi låg på stranden på Gotland.
 
 
 
 
Gillade INTE grottan!!!! Mörkt, kallt och trångt. :-O
 
 
 
Hotellet där vi bodde.
 
 
Lämnar tillbaka våra älskade cyklar. Började nästan gråta för jag blev KÄR!
 
 
 
 
Norge:
 
På väg mot Norge. Matpaus!
 
Dalen i Telemark.
 
En låååång uppförsbacke!
 
Målet för cykelturen. Bad och lite sol för att sen cykla neråt. Vilket gick betydligt snabbare!
 
På väg till att gå lite på tur och även plocka hjortron. Passade på att köpa bullar på vägen.
 
Här vill jag bo!
 
Redo för bärplock.
 
Kära svärföräldrar. <3
 
Bärplockningen går uppåt för min och Arnfinns del. Jag ville upp på toppen av berget och gå lite på tur.
 
Ett hjortron av alla dom jag hittade. Var typ 5 st och sen hade jag tröttnat. ;-)
 
På toppen med maken.
 
 
Nygräddade bullar. Mums!
 
Svärföräldrarnas sööööta fiskebåt!
 
Fantastiska Dalen. Älskar naturen här.
 
 
Smashglass = himmelriket. Här hade vi förresten vår bröllopsfest för 8 år sedan. <3
 
Norrtälje och bebis:
Middag med älskade maken i Norrtälje. Hemma sitter Nina med värkar och vi var på plats för att passa Agnes när dom skulle in till förlossningen.
 
Mums!!!
 
Frukostmys i Norrtälje. Nina och Martin är på förlossningen och vi har preciiis blivit morföräldrar! <3
 
Fina Agnes skäms bort av Arnfinn. När vi passar henne så kan hon helt plötsligt inte dricka ur vattenskålen utan ska slurpa ur våra händer. Lilla bortskämda Gris. <3
 
Sovdax för Grisen. <3
 
Gräddö innan himlen öppnade sig.
 
Fingrisen leker.
 
Kärlek. <3
 
Kärlek <3
 
Agnes hade ökat i vikt när vi passat henne.... Förstår inte varför....
 
Kvällsmys på verandan i Norrtälje.
 
Nyfödda fina lilla Viggo. <3
 
Viggos första tur i barnvagn. Är på BB. Dom  blev kvar ett par dagar eftersom han hade gulsot.
 
Myyyyyyys! Första träffen med finaste älskade barnbarnet. <3
 
Malin tränar till kommande barn inom snar (Niclas) låååång (Malin)framtid. ;-)
 
Far och son. <3
 
 
Mor och son. <3
 
Jag introducerar selen i familjen Danielssons liv och gör Viggo beroende av den. hehe
 
 
<3 <3 <3
 
 
Och så här glad var Viggo igår när han träffade mig!!! hahahaha :-D
 

Ha en härlig dag alla fina!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0