Kay och London samt glöggmingel...

... har jag hunnit med de senaste veckorna.
Var med Karin på Kay Pollacks föreläsning och den var verkligen BRA!
Fick höra mycket matnyttigt som jag också använt mig av sen dess.
Ex att vi själva väljer om vi vill vara olyckliga/sura och det är helt upp till oss om vi ska tjura om bussen är försenad eller göra det till något positivt.
Jag som verkligen HATAR allt vad köande heter har använt mig av det tänket och det fungerar väldigt bra.
Så istället för att bli irriterad tänker jag att ok, det tar tid men då kan jag tänka på positiva saker under tiden.
Alla som har möjlighet borde gå och lyssna på Kay. Han är helt underbar! Tre timmar känns som 5 min.
Passade även på att köpa hans böcker och ska läsa dom i julhelgen. :-)
 
Sen hade vi glöggmingel hemma.
Lagade mat tillsammans med maken i tre dagar.
Grät en skvätt av trötthet och sen fortsatte jag.
Det blev en lyckad kväll med fina vänner och familjmedlemmar.
Roligaste kommentaren var från en av gästerna till en annan gäst:
-Då ses vi om ett år!
Ha ha ja ja då får det bli ett stående tema varje år tydligen. ;-)
Jag ÄLSKAR ha små fester och träffa mina vänner. Och mina vänner gillar varandra så det är jätteroligt.
Nackdelen är att jag blir sjukt trött, men jag och maken tar tidiga tider så jag orkar. Nu startade vi kl:17.00 och kl:22.30 gick sista gästen. Helt perfekt!
 
Därefter drog vi till London för att utforska staden för första gången (jag).
London är en fascinerande stad och alla dessa gamla byggnader ihop med ultramodernt gjorde det till ett gytter av oregelbundenhet, samtidigt som det gick ihop...
Tycker London påminner mkt om Stockholm men har det där extra som Stockholm inte har.
Dessutom bodde vi lite Off och fick uppleva lite annorlunda gator och människor. (Råkade boka hotell när båda var trötta, vilket inte resulterade till det bästa. ;-) ) Men det är alltid intressant se sånt man inte brukar se på resor så jag klagar inte. Fast nästa gång bor vi mer centralt och finare.
Vad jag och maken mest reagerade på var den sjukt höga ljudnivån överallt!!!
Var helt slut hörselmässigt och från kl:19.00 varje kväll satt vi på hotellrummet med läsplattor i total tystnad.
Sista dagen ville jag undvika höga ljudnivåer så vi var ute så mycket som möjligt.
Hade helt sjukt tur med vädret hela tiden. Strålande sol! Så det var inga problem hålla sig utomhus. :-)
 
Nu i helgen blir det total time out så min hjärna får komma till ro. Ska ge mig ut och springa lite nu när jag äntligen är frisk igen.
Har nämnligen märkt att varje gång jag kör igång på gymmet så blir jag sjuk! Så nu har jag sagt upp mitt gymkort och kommer satsa på klippkort istället samt springa ute.
Det verkar som om alla ovana bakterier från alla människor på gymmet smittar mig konstant och då är det inte så stor vits med att gå dit. :-( Jag torkar både av maskiner samt använder handsprit när jag är där. Gymmet är väldigt fräscht så det är inte pga det.
 
Bilder kommer. Maken sover och sladden till mobil för att lägga in bilder på datorn är också i sovrummet. Så det får vänta tills han vaknat, runt 12-13.00 sådär. ;-)
 
Ha en härlig dag alla!

Kommentarer
Postat av: Karin Hud

Härligt att du känner dej bättre <3 MÅ BÄST / Karin.

Svar: Kram!!!
Mia

2014-12-16 @ 23:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0