Äntligen....

....tar jag mig tid och skriver på min blogg.
Har inte haft någon lust alls och känt mig allmänt tråkig så blogginlägget hade blivit därefter.
Men nu har lusten kommit tillbaka och då tänkte jag passa på! (maken sover dessutom så jag har lite tråkigt och tänkte slå ihjäl lite dötid...)
Det har gått över en månad sen sist.
Under tiden har jag hunnit hitta tillbaka till vardagsglädjen och förbättrat min sömn.
Är fortfarande sjukskriven men hoppas kunna börja i höst som vanligt.
Det är närminnet som sviker och jag är som en senil tant här hemma. Glömmer nycklar, mobil, glasögon, vad jag läst i böcker (iofs positivt för då kan jag läsa om boken utan att minnas!), jacka, väska, plånbok etc.. Listan kan göras lång. Och som man säger "Det man inte har i huvudet får man ha i benen" . Så motion får jag!
 
Har varit hos fam. Danielsson i Norrtälje till och från.
Där har jag mest  sprungit runt på grusvägarna och sen lekt med Grisen. Mycket avkopplande!
Grisen har utsett mig till lektant-24-timmar-om-dygnet-helst.
Leeeek med miiiiig!!!!!
 Fina bilder från en joggingtur i Norrtälje.
 
 Morgonutsikten över tomten när jag sitter på trappen och dricker kaffe. :-)
 
Tog en sväng till mamma också och hade mysigt i ett par dagar.
Mamma som gillar handla släpade iväg mig till en bilaffär och passade på shoppa sig en ny bil!
 Fin bil och fin mamma. <3
 
Glömde bort att hon var i Segeltorp en sväng också! Då passade vi på att åka runt och äta lite.
 På Taxinge slott. Kakor från himmelriket.
 Lycklig mor. ;-)
 
 Från Mångfaldens Hus i Nykvarn. Urmysig affär med restaurang också.
 Ni som känner mig vet att jag är besatt av ingefärsdricka. Den här köpte jag på Mångfaldens Hus.Ångrar att jag inte köpte upp hela lagret!!!! Sjukt god!
 
Midsommar firades i Norrtälje och vi hade inte tur med vädret så att säga. Kallt och regnigt. Dessutom jobbade Arnfinn i Norge så han saknades av alla. Jag skickade ungefär 1000 bilder till honom så han fick vara med på ett hörn. Men jag hade jättemysigt trots det. Nina och Martin har härliga vänner och jag är glad att vi får vara med.
 
Vinterjacka och sommart-shirt....  Tror det barnet "kan själv"......
 
Agnes-alias Grisen- charmar alla och här tigger hon tårta av dom som satt bredvid oss.
 
 Grillmästaren Martin. ;-)))

För övrigt har jag mest tränat och joggat ute. Allt för att hitta en bra balans mellan sömn och vakenhet  för att stärka mitt minne och bli piggare.
 
Vilopaus på bryggan i Norrtälje. :-)
 
 Hittat till gymmet. 
 
 Har även sprungit Vårruset. :-)

Nu verkar det som om jag är värsta hälsofreaken, vilket är långt ifrån sanningen. Däremellan passen hinner det gå både lång tid och massa smaskens...
På muffinsfabriken med Basse.
 Myskväll i Norrtälje. 
etc. etc....
 

Nu har maken vaknat och vi ska äta frukost på sängen (kl.11:22). Sen gäller seriemaraton!
Har lånat "Orange is the new black" av Niclas och Malin. Klart sevärd serie!!
 
 
Ha en underbar sommar alla! Och ni som jag inte hört av mig till - Förlåt! - lovar skärpa mig.
Kram på er!!! <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0