Haft en lång vecka och intressant helg och nu....

... väntar vardagen snart igen fast inte riktigt ännu.
Kan som vanligt inte sova och har satt mig vid datorn för att åtminstone Arnfinn ska få sova och slippa mig snurrande i sängen.
 
I torsdags kom min kära make hem och han hade köpt en underbart fin jacka från Kari Traa åt mig.
Kari Traa och Moods of Norway är underbara märken från Norge och jag älskar deras kläder!
Min nya fina vind- och vattentäta jacka från Kari Traa. Älskar den!
Jag fick dessutom sportstrumpor i rosa och svart från Kari Traa. Han vet vad jag gillar!!! :-D
 
Min vän Malin, alias Mizze, som fyllt 40 år hade kryssning för alla vänner och släkt på fredagen. Jag har inte varit på kryssning sen 2009 så jag såg verkligen fram emot det.
Pga dålig sömn alltför lång tid så trodde jag att jag skulle hålla mig vaken till max kl:20.00, men jag slog mitt rekord sen säkert över 1 år tillbaka och var uppe till 23.30!!!
Därefter tyckte väl någon högre makt - att nu får det väl räcka - och valde låta en person av misstag tappa ett helt fullt glas av Irish Cooffee över mig!
Kan väl lugnt påstå att jag blev sur.  Sprit är en sak, men grädde.... Grädde LUKTAR! Så det var bara dra iväg till hytten, av med kläderna och in i duschen och sen även tvätta upp alla kläderna. Hoppas innerligt att fläckarna inte hann sätta sig ordentligt för tyget på byxorna och blusen är svårtvättade och klarar ingen högre värme. Körde dom direkt i maskinen när vi kom hem. Torkat resultat ska skärskådas idag. Håll tummarna!
Jag och min älskade Arnfinn.
 
 Och så Mizze och jag förstås dagen efter. :-)
 

Jo, jag har också hunnit sätta i löshår och det blev jättebra.
Fästena känns ingenting. Underbart!
Mitt nya hår.
 
Nu ser jag att klockan närmar sig 05.00 och jag ska ta en kopp koffeinfritt kaffe till. Supertråkigt vara vaken när Arnfinn sover gott så jag vill inte utmana ödet med koffein utan hoppas jag kan lägga mig snart igen. Arnfinn lär sova till 12.00 idag, minst! Beror inte på att han festat utan att dom spelade sjukt hög musik på båte och vi hade hytten ovanför ett av ställena. Jag som är stendöv utan min Ci, kände vibrationerna av basen och kunde inte heller sova. Och Arnfinn både hörde och kände så han sov ungefär 1 timme. Ja jag märker att jag låter som en gammal jättetråkig tant från 1889 ca, men det är liksom inte min grej att vara ute i festmiljö med hög musik och mycket människor. Går hellre en tur i berget och slår upp ett tält och lyssnar på tystnaden.
 Typ såhär.... Åh längtar tillbaka. Är vår bröllopsdag 2010. 
 
Nu kaffe!!!

Kommentarer
Postat av: Karin Hud

Ni är SÅ FINA IHOP,det bara lyser KÄRLEK !!!! Var rädda om varandra & MÅ BÄST / Karin.

Svar: Tack fina Karin <3 Kram!!!
Mia

2014-05-11 @ 21:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0